Hajtás | Fékezés | Kormányzás

Hajtásmenedzsment optimalizált üzemanyag-hatékonysággal

Motor 5-ös károsanyag-kibocsátási besorolással

Az 5-ös károsanyag-kibocsátási besorolású motornál az AMAZONE dízeloxidációs katalizátorral és részecskeszűrővel rendelkező kipufogógáz-visszavezetést alkalmaz – ez kíméli a környezetet. A dízelrészecske-szűrő üzemelés közben folyamatosan regenerálódik. Az SCR-katalizátor dízel kipufogógáz-kezelő folyadék (DEF) befecskendezésével csökkenti a nitrogén-oxidok mennyiségét. A 20 literes DEF-tartály a 290 literes gázolajltartály mellett található. A DEF fogyasztás az üzemanyag-fogyasztás kb. 2,5%-a. Ez azt jelenti, hogy a DEF-tartályt csak 3-4 tankolásonként kell feltölteni.


Előnyei:

  • Fokozatmentes hidrosztatikus menethajtás 0 és 50 km/h* közötti sebességgel
  • A legkorszerűbb üzemanyag-menedzsment közúton és szántóföldön ECO és POWER üzemmóddal
  • Az igényekhez igazodó, szabályzott fordulatszámú hűtőventilátor
  • Bevált Deutz technológia, könnyen elérhető szervizhálózattal

* A nemzeti közlekedési szabályokat be kell tartani!


A gép központi eleme a motor és a hidrosztatika egysége

6 hengeres Deutz dízelmotor, max. 160 kW (218 LE) teljesítménnyel

  • Turbófeltöltő, töltőlevegő-hűtővel
  • Közös nyomócsöves befecskendező technológia
  • 6,06 literes hengerűrtatalom
  • Országspecifikus kivitelek 3A vagy 5-ös emissziós szabványnak megfelelően


Az ötletes hűtőrendszer előnyei:

  • Igény szerinti fordulatszám-szabályozás 
  • alacsony teljesítménynél és hűvös időben akár le is kapcsolja a ventilátorokat
  • Elhelyezés a szennyeződő területen kívül 
    - balra: Töltőlevegő, hidraulika
    - jobbra: Motor, klímaberendezés

„Az Amazone Pantera lenyűgözött minket a csekély fogyasztásával, alacsony zajszintjével és jó súlyelosztásával, valamint a kedvező hasznos teherbírásával.”
(profi 2011/12)

További nformáció + Kevesebb információ -

Munkavégzés az üzemanyag-takarékos optimumon: ECO vagy POWER

Az új és továbbfejlesztett fordulatszám-szabályozásnak köszönhetően a Pantera permetezőgép mindig a fogyasztás szempontjából hatékony, optimális üzemmódban dolgozik. Ha a jármű AmaDrive-terminálján kiválasztották az ECO-módot, akkor a motor menethelyzettől függően megkeresi az optimális üzempontot a forgatónyomaték és a fordulatszám tekintetében.

Sík terepen végzett permetezés esetén a motor fordulatszáma akár 950 1/perc-re is lecsökkenhet. A gép folyamatosan végzi az automatikus fordulatszám-illesztést, és 950-2000 1/perc közötti értékek között végez finomhangolást. Ha viszont meredek domboldalakon dolgozik vagy teli tartállyal dombos vidéken halad, akkor POWER üzemmód akár 2000 fordulat/perc maximális teljesítményt is beállíthat.


Példa az ECO üzemmódra

  1. Sík terepen 80 kW szükséges.
  2. A gép hegynek felfelé halad: terhelés alatt megnövekszik a forgatónyomaték. A sebesség állandó marad.
  3. A hegymenet tovább tart: a teljesítményigény 120 kW-ra növekedik. A sebesség kissé megnövekszik, miközben enyhén megnő az üzemanyag-fogyasztás.
További nformáció + Kevesebb információ -

Fokozatmentes teljesítmény

A közös nyomócsöves befecskendezési technológiával felszerelt, nagy teljesítményű 6 hengeres Deutz dízelmotor 218 LE teljesítményre képes alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett. A modern hidrosztatikus hajtásnak köszönhetően a Pantera permetezőgép teljesen fokozatmentesen vezethető.

Ez a rendszer már alacsony fordulatszámon is nagy indulási nyomatékot és nagyon dinamikus gyorsulást tesz lehetővé.

További nformáció + Kevesebb információ -

Teljesítmény/tömeg arány

A minél alacsonyabb fogyasztás eléréséhez természetesen a Pantera 4504 alacsony saját tömege (9900 kg, 24 m munkaszélesség mellett) is előny jelent. A 290 literes üzemanyagtartállyal igen sok hektárt lehet megművelni a hosszú munkanapokon.

  • Új integrált DEF-tartály az 5-ös károsanyag-kibocsátási besorolásnak megfelelő motorral ellátott Pantera géphez
További nformáció + Kevesebb információ -

Hajtás- és fékmenedzsment

Pantera – a megbízható intelligencia
A nagy kerékátmérők miatt elsősorban induláskor nagyon nagy forgatónyomatékok szükségesek. A Pantera intelligens meghajtási koncepciója ezeket a nagy erőket nem hidraulikusan hozza létre, hanem mechanikai úton, a bolygómű áttételei segítségével. Ez a hajtás különösen megbízható kedvezőtlen talajviszonyok esetén és elinduláskor.



  1. Fogaskerék-szivattyúk
  2. Axiáldugattyús szivattyú a permetezőszivattyúkhoz
  3. Állandó nyomású szivattyú
  4. Hidraulikamotor
  5. Tárcsafék
  6. Bolygómű, áttétel: 1:23,5
  7. Motor
  8. Axiáldugattyús szivattyú a menethajtáshoz
További nformáció + Kevesebb információ -

A Traction Control szériafeszereltség

A rendszer folyamatosan elektronikusan felügyeli és szabályozza négy kerékmotor meghajtási nyomatékát, így a jármű még nehéz körülmények között is mindig optimálisan viselkedik. Nincs szükség az erőt igénylő differenciálzárakra. A Traction Control (ASR) ugyanakkor a közúton való haladáskor is mindig biztonságot garantál.

További nformáció + Kevesebb információ -

Pantera+ hajtási elv – az erős intelligencia

A Pantera+ modellel az AMAZONE hegyvidéki, szélsőséges terepekhez kínál optimális meghajtást. A standard kerékhajtás helyett a Pantera sorozat minden típusa felszerelhető egy alternatív, (1:23,5 helyett) 1:30 áttételű kerékhajtással. A alternatív kerékhajtásokkal a Pantera+ jóval nagyobb erővel rendelkezik. A gép maximális sebessége 40 km/h.


A hajtásrendszer előnyei:

  • Nagy forgatónyomaték bármikor 
  • Nem kell sebességet váltani 
  • A bolygómű fix áttételen keresztül hajtja meg a kereket
További nformáció + Kevesebb információ -

Pantera – a biztonságos intelligencia

Amikor a vezető a menetvezérlő karral lassít, működésbe lép a Pantera hidrosztatikus fékje és elegánsan állóra fékezi a járművet. A Pantera tárcsafékes hidraulikus fékrendszerrel van szerelve, amely a lábpedállal működtethető. A fék működtetésekor a menethajtás automatikusan leáll.


A fékrendszer előnyei:

  • Biztonságos és elegáns viselkedés
  • Megbízható fékezési viselkedés, 50 km/h-ról való gyors megállások esetén is
  • A rögzítőfék automatikus aktiválása megálláskor
  • Hegymenet-asszisztens emelkedőn való haladáskor
További nformáció + Kevesebb információ -

Automatikus kormányrendszerek

A GPS-támogatású automatikus kormányzáshoz az AMAZONE a Steer Ready csomagot kínálja a hidraulikus kormányzás vezéréléséhez. RTK korrekciós jellel kombinálva így 2 cm pontossággal ismételhető nyomcsatlakozási pontosság lehetséges.

További nformáció + Kevesebb információ -

Steer Ready előkészítés más gyártók rendszereihez

A Pantera opcionálisan Steer Ready előkészítéssel is ellátható automata kormányrendszerekhez. Ez azt jelenti, hogy a Pantera már gyárilag elő van készítve a különböző kormányrendszerek beszerelésére.

További nformáció + Kevesebb információ -

Két változat gyárilag

A kormányrendszer kiválasztásakor két gyártó közül lehet választani, amelyekkel a Pantera gyárilag felszerelhető. Az ügyfél választhat a TopCon és a Trimble prémiumszolgáltatók között, amelyek az igényektől függően különböző korrekciós jelekkel szerelhetők fel egészen az RTK pontosságig.



TopCon X35 ISOBUS terminál AGS-2 vevőegységgel, automatikus nyomvezetéshez és szakaszoláshoz 

Trimble TME 1260 ISOBUS terminál NAV-900 vevőegységgel, automatikus nyomvezetéshez és szakaszoláshoz


További nformáció + Kevesebb információ -

Kormányzásmenedzsment minden Pantera géphez – Legyen fordulékony, kompakt és rugalmas!

Dolgozzon nyugodtan – táblavégi fordulóknál is

A jármű mérete ellenére a Pantera minimális fordulóköre csak 4,50 m, ha összkerék-kormányzással halad. Kiváló fordulékonyságának köszönhetően a gép különösen a kis táblákon tudja kiemelkedően növelni a területteljesítményt. Az összkerék- és az elsőkerék-kormányzás közötti átkapcsolás az AmaDrive 7.0 járműterminálon keresztül történik. Az eltolt nyomtávú kormányzás funkcióval oldalirányú lejtőkön is tökéletesen a nyomban tud dolgozni.

A Pantera intelligensen viselkedik a fordulóban is:
Ha a jármű AmaDrive 7.0 terminálján aktiválták a fordulómenedzsmentet, akkor a permetezőgép a fúvókák lekapcsolásakor automatikusan átvált összkerék-kormányzásra, és a szórókeret felemelkedik. Fordulás után a gép visszakapcsol elsőkerék-kormányzásra a fúvókák bekapcsolásakor.






1) 4,50 m  2) 6,50 m                                           AmaDrive 7.0 járműterminál

További nformáció + Kevesebb információ -

További linkek

Itt találhat további információkat a növényvédelmi technológiáról

Felkeltettük érdeklődését?

Adja meg elérhetőségeit*, és jelentkezünk Önnél:
* Elérhetőségeit kizárólag az Ön által megjelölt úton való kapcsolatfelvételre használjuk.