Az AMAZONE nagy lépést tett előre azzal, hogy minden egyes csoroszlyánál, az orrbetét által készített vetőbarázdák mellett jobbra és balra, ún. kengyeles görgők vannak elhelyezve. Ezáltal minden csoroszlya egyedileg, biztonságosan vezethető a vetési mélységben, és kiegészítőleg az egyes vetőbarázdák teljesen biztonságosan lezárhatók laza talajjal – még nagyon nedves talaj vagy talajrészek esetén is. Méghozzá akár 18 km/h-s menetsebességnél is.
Ez azt jelenti, hogy bármilyen sok vagy bármilyen kevés talajt is dob a talajban „haladó” orrbetét oldalra – a két kerek tárcsa visszaveri a talajt a vetőbarázdákon keresztül. Ehhez jön mindkét oldalról az enyhe nyomás és a ferde magtakaró pálcák vagy tömör gumigyűrűs magtakaró hengerek által kifejtettt enyhe rányomás. Ezáltal a vetőmag ismét befedésre kerül, és a vetőmagok feletti terület:
- viszonylag laza szerkezetű marad, ami
- gyorsabb felmelegedést tesz lehetővé a vetőmag körül. De ez csak akkor működik megfelelően, ha az összes vetőmag kijuttatásra kerül a barázda nedves aljára. Ez a hegyes orrú csoroszlya esetén a hosszú, precíz vetőmag-vezetővel célzottan, szorosan az orrbetét mögött történik.
A kengyeles görgő reflextárcsákból és támaszelemként szolgáló kengyelekből áll. Kopásálló. egy darabból készült öntvény. A reflextárcsák külsejére felszerelt, vékony anyagból készült kengyelek az orrbetétet és a reflextárcsákat is mindig a kívánt mélységben tartják – függetlenül a menetsebességtől! Rendkívül keskeny alakja miatt nedves talajban sem rakódik le nagyobb talajréteg, ezáltal a gép már akkor is használható, amikor a talaj még nagyon nedves. Méghozzá sárkaparó nélkül, amely köztudottan a talajjal összekevert tarlót a vezetőgörgőkön magával viszi, majd jelentősen lefékezi, és ennek megfelelően koptatja a gépet.
A vetési mélység egyszerűen, forgatókarokkal állítható be csoportonként, központilag minden csoroszlyamodulon – nagyon egyszerűen és gyorsan.