Kengyeles görgők mindegyik csoroszlyánál
Az AMAZONE nagy lépést tett előre azzal, hogy minden egyes csoroszlyánál, az orrbetét által készített vetőbarázdák mellett jobbra és balra, ún. kengyeles görgők vannak elhelyezve. Ezáltal minden csoroszlya egyedileg, biztonságosan vezethető a vetési mélységben, és kiegészítőleg az egyes vetőbarázdák teljesen biztonságosan lezárhatók laza talajjal – még nagyon nedves talaj vagy talajrészek esetén is. Méghozzá akár 18 km/h-s menetsebességnél is.
Ez azt jelenti, hogy bármilyen sok vagy bármilyen kevés talajt is dob a talajban „haladó” orrbetét oldalra – a két kerek tárcsa visszaveri a talajt a vetőbarázdákon keresztül. Ehhez jön mindkét oldalról az enyhe nyomás és a ferde magtakaró pálcák vagy tömör gumigyűrűs magtakaró hengerek által kifejtettt enyhe rányomás. Ezáltal a vetőmag ismét befedésre kerül, és a vetőmagok feletti terület:
- viszonylag laza szerkezetű marad, ami
- gyorsabb felmelegedést tesz lehetővé a vetőmag körül. De ez csak akkor működik megfelelően, ha az összes vetőmag kijuttatásra kerül a barázda nedves aljára. Ez a hegyes orrú csoroszlya esetén a hosszú, precíz vetőmag-vezetővel célzottan, szorosan az orrbetét mögött történik.
A kengyeles görgő reflextárcsákból és támaszelemként szolgáló kengyelekből áll. Kopásálló. egy darabból készült öntvény. A reflextárcsák külsejére felszerelt, vékony anyagból készült kengyelek az orrbetétet és a reflextárcsákat is mindig a kívánt mélységben tartják – függetlenül a menetsebességtől! Rendkívül keskeny alakja miatt nedves talajban sem rakódik le nagyobb talajréteg, ezáltal a gép már akkor is használható, amikor a talaj még nagyon nedves. Méghozzá sárkaparó nélkül, amely köztudottan a talajjal összekevert tarlót a vezetőgörgőkön magával viszi, majd jelentősen lefékezi, és ennek megfelelően koptatja a gépet.
A vetési mélység egyszerűen, forgatókarokkal állítható be csoportonként, központilag minden csoroszlyamodulon – nagyon egyszerűen és gyorsan.