AMAZONE vetőgépek – egy példátlan sikertörténet
AMAZONE vetőgépek – egy példátlan sikertörténet
Vetőgépeink története 1949-re nyúlik vissza. Ekkor fejlesztette ki a vállalat alapítójának fia, Dipl. Ing. Heinrich Dreyer mérnök és Kademann úr az első, 2 m munkaszélességgel dolgozó D1 vetőgépet, mely az innovatív Elite-vetőkerékkel volt felszerelve a finom és a normál vetéshez. Ez a vetőgép forradalmasította a vetőmagok kivetését, mivel az akkori vetőgépekkel összehasonlítva a D1 esetében nem volt szükség a vetőkerekek állandó cseréjére.
1966-tól kezdődően a legendás D4 vetőgép és egy RE vibrációs borona kombinációjával aktív vetéskombináció került a piacra. A D4 annyira népszerű volt, hogy alig négy évvel később az AMAZONE már évi 4000 darabot gyártott belőle, és ezzel messze a piacvezető volt Németországban. A D4-et kezdetben csak 3 m-es változatban kínálták, később 2,5 m és 4 m közötti munkaszélességgel, sőt, a csatolókerettel akár 8 m-es munkaszélesség is elérhető volt. Az 1972-től gyártott D7-es utódmodell a világ egyik legkelendőbb vetőgépe lett.
Az RPD- tömörítő kombinált vetőgép bevezetésével az AMAZONE 1988-tól az első abroncsos tömörítőhengert kínálta a pálcás és fogazott tömörítőhengerek alternatívájaként. Az abroncsos tömörítőhenger a talaj vonalankénti visszatömörítését garantálta, mely a gumigyűrűs henger 1998-as kifejlesztése után további optimalizáláson ment keresztül.
A tervezőasztaltól és a logarléctől a képernyőig és a szoftverig
Az AMAZONE tervezőinek célja akkor is és most is ugyanaz maradt: olyan innovatív ötletek kidolgozása és megvalósítása, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy még pontosabban, rugalmasabban és hatékonyabban dolgozzanak.
A mechanikus vetéskombinációk területén a legújabb fejlesztést a Cataya jelenti, precíz adagolórendszerével, elektromos hajtású vetőtengellyel, valamint egy beállítóközponttal az adagolórendszer gyors beállításához és kalibrálásához.
A mechanikus vetőgépek mellett 1995-től a pneumatikus vetéstechnika is megjelent a termékpalettán. Ennek alapját a forgó lazítóval, ill. abroncsos tömörítő vetőegységgel kombinált pneumatikus elülső tömörítős vetőmagtartály jelentette. Ez az Airstar Avant fronttartályos kombinált vetőgép ma is kapható modernebb kivitelben, akár 6 méteres munkaszélességgel. Ezt olyan fejlesztések követték, mint a híres Airstar AD-P pneumatikus ráépített vetőgép és a további optimalizált megoldások, amelyek a mai Centayához vezettek. A Centaya elektromos hajtású vetőmag-adagolóval rendelkezik, és opcionálisan felszerelhető TwinTeC kéttárcsás csoroszlyákkal vagy RoTeC-pro egytárcsás csoroszlyákkal.
A nagyobb teljesítményű vetéskombinációk és a passzív talajművelő gépek iránti kereslet kielégítése céljából mutatták be 2001-ben a Cirrus pneumatikus nagy területteljesítményű kombinált vetőgépet, mely passzívan működő szerszámokkal dolgozik 3 m és 6 m munkaszélesség között. E termékcsalád zászlóshajója jelenleg a nemrégiben bemutatott Cirrus Grand, amelynek munkaszélessége 9 méter.
Dr. Heinz Dreyer újabb mérföldkövet ért el az NT direktvetőgép és a Primera DMC utódjának bemutatásával a direktvetés, a mulcsvetés és a hagyományos vetés terén a nagy területteljesítményű vetéstechnika szegmensében. A hegyes orrú csoroszlya feltalálásával immár lehetővé vált a direktvetés megmunkálatlan talajokon való elvégzése. A Primera DMC mellett a lazítófogas vetéstechnika programja az elmúlt évtizedben a Cayena és Condor vetőgépek bevezetésével bővült. A speciális vetőcsoroszlyának és az akár 15 méteres nagy munkaszélességeknek köszönhetően mindkét vetőgéppel nagy ütőerő valósítható meg a legkülönbözőbb talajokon.
Ezen termékportfólióval az AMAZONE különböző vetőgépeket és vetési eljárásokat kínál ügyfeleinek 2,5 m és 15 m közti munkaszélességhez.
Idézetek Dr. Heinz Dreyertől (* 1932 – † 2023)
Megérkezett a francia képviselőnk, és azt mondta, hogy egy új vetőgépet kell építenünk, valami teljesen újat. Így hát visszatértem a tervezőasztalhoz, és különböző vetőgépeken kezdtem el dolgozni – amíg azt nem mondta: „Ennyi volt. Megcsináltad.” Ez volt a D4 – a legendás D4. Ezután rövid időn belül évi néhány száz helyett már néhány ezer gépet gyártottunk, és hamarosan piacvezetők lettünk.
Valószínűleg minden tervező álma, hogy olyan gépet fejlesszen ki, amely annyira jó, hogy az évek során az összes versenytárs kényszert érez arra, hogy lemásolja.
A tervezőasztaltól és a logarléctől a képernyőig és a szoftverig
Az AMAZONE tervezőinek célja akkor is és most is ugyanaz maradt: olyan innovatív ötletek kidolgozása és megvalósítása, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy még pontosabban, rugalmasabban és hatékonyabban dolgozzanak.
Mérföldkövek az AMAZONE vetéstechnika 75 évéből!
1949:
Az első vetőgép: AMAZONE D1
1964:
Az első modern traktoros vetőgép: AMAZONE D4
1966:
Az első D4 modern kombinált vetőgép RE vibrációs boronával
1972:
a sikeres függesztett vetőgép
AMAZONE D7
1975:
AMAZONE NT direktvetőgép a No Till rendszerhez
1978:
Első KG forgó lazító fogásra álló fogakkal
1980:
Az első AMAZONE tárcsás csoroszlya
1985:
KE forgóborona
1987:
A Primera DMC direktvetőgép a direkt-, mulcs- és hagyományos vetéshez
1988:
AD ráépített mechanikus vetőgép
1988:
RPD DrillStar abroncsos tömörítő kombinált vetőgép
1993:
Fronttartályos kombinált vetőgép
Airstar Avant
1993:
Az RP-AD DrillStar kombinált abroncsos tömörítő és ráépített vetőgép
1995:
Pneumatikus vetőgép
Airstar AD-P
1998:
Az Airstar XACT pneumatikus ráépített vetőgép
1999:
D9 függesztett mechanikus vetőgép
2003:
Cirrus vontatott kombinált vetőgép
2005:
Citan nagy területteljesítményű univerzális vetőgép 15 m-es munkaszélességig
2009:
Condor késescsoroszlyás vetőgép 15 m-es munkaszélességig
2009:
Cayena késescsoroszlyás vetőgép
2016:
Cataya mechanikus kombinált vetőgép
2016:
Centaya pneumatikus ráépített vetőgép
2018:
CombiDisc függesztett rövidtárcsa Centaya ráépített vetőgéppel
2023:
Cirrus Grand vontatott kombinált vetőgép 9 m-es munkaszélességgel
Rugalmasabb – víztakarékosabb – pontosabb
A vetőgép kulcsszerepet játszik a mezőgazdasági üzemek valamennyi szántóföld-művelési eljárásában. A tökéletes vetés a maximális terméshozam alapja.
A Cirrus vontatott kombinált vetőgép a legmodernebb vetési módszerek mintapéldája, és egyaránt megmutatja erősségeit a szántás utáni és mulcsos vetésnél, illetve a víztakarékos Minimum Till vetésnél sávosan vagy magágy-előkészítés nélkül. A Cirrus emellett tökéletesen alkalmas akár 3 különböző vetőmagtípus akár 3 kijuttatási ponttal történő kijuttatására is a Triple Shoot módszerrel. A Cirrus lehetőséget kínál arra is, hogy a vetőmag helyett például a műtrágyát is különböző pontokon, egyetlen menetben juttassa ki. Ezenkívül az egyes termékek vetőmagmennyisége a kijuttatási térképek segítségével testre szabható az egyes szakaszokhoz.
Győződjön meg róla saját szemével!
Az összes eljárás áttekintése
Single-Shoot
- A vetőcsoroszlyával
- A növények növekedésének támogatása a kezdeti szakaszban
- A műtrágya nem mosódik ki és nem párolog el
Double-Shoot
- A vetőcsoroszlyával és műtrágyacsoroszlyával vagy GreenDrill-lel, pl. ütközőtányérral
- A mély depóműtrágyázás meghosszabbítja a műtrágya elérhetőségét
- A műtrágya a sorok között helyezhető le
- Jobb gyökérfejlődés a starter műtrágyázásnak hála
Triple-Shoot
- A vetőcsoroszlyával és műtrágyacsoroszlyával és GreenDrill-lel, pl. ütközőtányérral
- A talajfelületen elvetett kísérő növények gátolják a gyomok megjelenését
A Cirrus segítségével számos talajművelési módszer egyszerűen megvalósítható
AmaTron 4 ISOBUS kezelőterminál – olyan kényelmesen kezelhető és intuitív, mint a táblagépe
A 8 colos és tükröződésmentes színes kijelzőnek köszönhetően egyszerű a leolvasás, és könnyen bevihetők az adatok. Az AmaTron 4 ISOBUS kezelőterminál univerzálisan használható az AMAZONE és más gyártók ISOBUS gépeivel.