Avant 02 – vetőkombináció fronttartállyal
Kompakt, rugalmas, nagy teljesítményű
Az Avant vetőkombináció új, 02-es generációját az AMAZONE az Agritechnica 2019 kiállításon mutatta be. A gép az új FTender fronttartályból, az aktív talajművelés új generációjából és az új TwinTeC vetőegységből áll. A vetőegység a párhuzamos kormányzású TwinTeC duplatárcsás csoroszlyával 3 m és 4 m munkaszélességekben érhető el merev változatban, valamint 6 m munkaszélességben összecsukható kivitelben.
A talajművelés – Új KG 6002-2 forgó lazító
Az Avant-02-vetőkombinációk esetében minden munkaszélességnél a legújabb generációjú forgó lazítók kerülnek bevetésre.
Az új 6002-2 összecsukható forgó lazító képezi az alapját a tökéletes magágynak. A 20 forgófej a fogantyúkon álló fogakon intenzíven töri a talajt, és mulcsvetéses eljárásban is nagyon jól bedolgozza a szerves masszát. A fogantyún álló fogak a legkeményebb feltételek mellett is újra és újra beleakadnak a talajba, így a forgó lazító extrém körülmények között is tartja a munkamélységet. A rugózott oldalsó terelőlemezek a gépben tartják a földet. Az oldallemezek magassága a szériában elérhető univerzális szerszámmal állítható be. Kövek vagy nagyobb akadályok esetén oldalirányban ki tudnak térni.
A simítógerenda magasságbeállítása révén a földáram terelhető, és a talajművelés intenzitása irányítható. Ezen kívül a simítógerenda elsimítja a magágyat. A simítógerenda magassága az univerzális kezelőszerszám segítségével állítható be. A simítógerendát most a henger vezeti, így váltakozó munkamélység esetén a simítógerenda fogait nem kell kiigazítani.
Az utánfutóhengerek széles választéka, pl. a gumigyűrűs henger, a mátrix abroncsprofilos gumigyűrűs henger, a tüskés henger és a trapézgyűrűs henger optimális visszatömörítést biztosít különböző talajokon.
Amennyiben a mezőgazdász nyomjelzőkkel kívánna haladni, a tömörítő vetőegység két nyomjelzővel szerelhető fel. Ezek a nyomjelzők mindig a talajműveléshez megfelelően kerülnek beépítésre. Így a súly a traktorhoz közelebb helyezkedik el, és a szántóföld sarkaiban a nyom jobban jelezhető. A jelzőtárcsák állásszöge ugyancsak az univerzális kezelőszerszám segítségével állítható be.
Precíz maglehelyezés a TwinTeC-vetőegységgel
A hengerrel végzett aktív talajművelést követi a csoroszlyasín a TwinTeC duplatárcsás csoroszlyával. A TwinTeC-csoroszlya 15 cm-es csoroszlyatávolságban érhető el. A karbantartásmentes TwinTeC-csoroszlya maximum egyenként 60 kg csoroszlyanyomással fut nyugodtan a talajon, és teszi le precízen a vetőmagot. A párhuzamos vezetésű csoroszlya munkamélysége a csoroszlyanyomástól függetlenül állítható be. Mivel a vetési mélység a mélységhatároló görgőkön keresztül van meghatározva, a mélység minden csoroszlya esetén központilag 0 és 6 cm között állítható be. A vetési mélység beállítására itt is az univerzális kezelőszerszám szolgál. A mélységbeállítás a merev Avant-vetőkombinációk esetén központilag, az összecsukható gépnél pedig minden szárny esetén külön valósul meg. A pontos beállítás egy skáláról olvasható le.
A szériában elérhető hidraulikus csoroszlyanyomás-állítással nagyon gyorsan és kényelmesen reagálhat a váltakozó talajfeltételekre. A csoroszlyanyomás központilag, a traktor vezetőfülkéjéből állítható be. A csoroszlyanyomás beállítása a járművezető számára az ISOBUS terminálon kerül kijelzésre.
A megbízható vetőmagtakarásról a csoroszlyán levő kaparó gondoskodik. A rugós kaparó állásszöge állítható. Így az nehéz talajoknál agresszívra állítható, szalmamaradványok esetén pedig inkább lazábban futtatható. Ezáltal megelőzhető a szalmamaradványok felhúzása. Ha a szalmakaparó elkopott, akkor magassága 5 pozícióban állítható be. Ha pedig nincs rá szükség, akkor parkolási helyzetben deaktiválható.
Amennyiben előzetes munkákra lenne szükség a fordulóban csak a forgó lazító használatával, akkor a csoroszlyák a hidraulikus csoroszlyanyomás beállítás segítségével teljesen kiemelhetők. Ezáltal a sarkak is tökéletesen megmunkálhatók a forgó lazítóval. A magágykészítéshez a forgó lazító a hengerrel le is választható a TwinTeC vetőegységről.
Szállítási szakasz
Az FTender fronttartályból a vetőmag a 3 méteres és a 4 méteres Avant esetében egy egyszerű, a 6 méteres Avant esetében kettős szállítási szakaszon keresztül jut el a szegmens-elosztófejhez, ill. -fejekhez. Az elosztófej közvetlenül a csoroszlyák fölött található, ami rövid és meredek szállítási szakaszt biztosít az elosztófejek és a csoroszlyák között. Az Avant esetében az elektromos féloldalas kapcsolás is megvalósítható.
ISOBUS-gépvezérlés
Az Avant gépvezérlése az ISOBUS-on keresztül történik. A szoftvert maga az AMAZONE fejlesztette. Segítségével az Avant intuitív módon kezelhető. A jól érthető szimbólumoknak és a szabadon kiosztható kapcsolóknak köszönhetően a kezelő terminál felülete egyedileg a felhasználó igényeihez igazítható. A
kombinált vetőgép vezérléséhez választhatóan használhatja az AmaTron 4 ISOBUS-terminálokat vagy az AmaPad 2-ot az AMAZONE-tól vagy bármely ISOBUS-terminált egyéb gyártóktól.
Kiegészítő alváz a szállításhoz
Az AMAZONE az Avant 6002-2 modellhez kiegészítő alvázat kínál a közúti szállításhoz. A közúti szállítás során a traktor tehermentesül, és a szállítás a járművezető számára is kényelmesebb lesz. Az alváznak köszönhetően a legtöbb traktorral a kategóriában az Avant legálisan szállítható közúton a hátsó tengelyterhelés túllépése nélkül. A le- és felcsatlakoztatáshoz egy ember elegendő. Egy biztonságos reteszelés teszi lehetővé a kezelést a gép bal oldaláról.
Galerie
Avant 02 – vetőkombináció fronttartállyal
Az Avant vetőkombináció új, 02-es generációját az AMAZONE az Agritechnica 2019 kiállításon mutatta be. A gép az új FTender fronttartályból, az aktív talajművelés új generációjából és az új TwinTeC vetőegységből áll. A vetőegység a párhuzamos kormányzású TwinTeC duplatárcsás csoroszlyával 3 m és 4 m munkaszélességekben érhető el merev változatban, valamint 6 m munkaszélességben összecsukható kivitelben.